fredag 30 september 2011

"Är Therese gravid? För hon ser så himla glad ut.."




















Dessa träd med dom största lime jag någonsin sett (var som apelsiner) fanns på vårt hotell - hade till och med så vi kunde ta lime om vi behövde från vår balkong, det kallar jag roomservice..:)

God Morgon!!

Så skön kommentar i min överskrift, en mammaledig arbetskamrat hade frågat en annan arbetskamrat - är väl härligt att man ser glad ut men jag är inte gravid utan bara väldigt lycklig i mitt liv!!

Äntligen fredag och en skön helg att se framemot - fast denna vecka har verkligen gått fort - vilket såklart gillas till max. Haft massor att göra på jobbet, kvällarna vart fyllda med diverse olika aktiviteter och såklart en massa hemmafix och vardagliga saker - helt enkelt en riktigt bra vecka..
Idag kommer den lilla killen i familjen hem, dessa fredagar är alltid lite extra mysiga, få kramas lite, höra hur veckan vart och bara umgås, spela lite spel, äta nåt gott och "ta ikapp" senaste veckan helt enkelt..

Denna fredagsafton får vi besök av Axels syster och hennes sambo, ska inviga fondue grytan som vi fyndade för ett tag sen på Röda Korset - mottages gärna föslag på goda saker att tillaga, lite tomt på inspiration från min sida nämligen..

Ska i alla fall göra en potatisgratäng som tillbehör, lite stekta tortilliabröd med färskost och pepparsalami, Axel ska göra skagenröra till förrätt och sen avslutar vi det hela med en klassisk kladdkaka med vispgrädde.. Kan alltstå säga att ikväll går jag "all in" - ingen LCHF middag här inte - men som jag skrev kör ju på min egen variant där fusk är tillåtet..;)

Har såå mycket att skriva om här i bloggen som jag inte hunnit med, shopping, vår resa, lägenhetsplaner, höstens alla aktiviteter m.m.. Tror jag får börja bli en mer aktiv bloggare som gör flera inlägg om dagen helt enkelt..:)

Hörs senare!!
Kramar till er från en solig småstad..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar