fredag 30 september 2011

Beslut taget - vi vill flytta till något större

























Förra helgen gjorde vi en rabarberpaj med rabarber från landet, undrar om det blev årets sista??

Just nu försöker vi hitta en lite större lägenhet eller ett litet hus, men tror att lägenhet är det som står högst på listan.. Behöver nåt år till på oss att spara ihop lite mer kontanter - ni vet ju alla hur bankerna är idag, 15% cash MÅSTE in när du köper hus/bostadsrätt.. Fasen inte lätt när man ska köpa ett hus runt 1,7 millar. Tur säger jag bara att jag köpte vår nuvarande lägenhet för ett riktigt bra pris, kommer tjäna en bra slant när den ska säljas..

Nu är det en trea till salu i samma område som vi bor, precis vad vi är ute efter MEN - den är bara 7 kvadrat större än vår nuvarande, ingen hörsnlägenhet (det har vi idag) och en mycket sämre balkong.. Hyran är densamma och priset blir nog cirka 100 000:- mer än vad vi har lån på idag - DET är ju bra..

Ska kolla på den om en vecka, så lär väl bestämma oss lite tills dess, men min magkänsla säger att ha is i magen och vänta tills det säljs en lite större lägenhet..

Det känns sådär superbra i magen att leta efter nåt större, nåt som blir vårt för där vi bor idag är ju "min" lägenhet.. Men märker nu att jag har lite svårt att skiljas från, tanken på att flytta är lite vemodig, kan man bli lite kär i en lägenhet??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar