måndag 27 maj 2013

Ensam hemma

























Magen i vecka 30.. (stooor som f-n, både jag och magen.. haha)

God Morgon.. (eller god förmiddag för mig som vart vaken sen halv fem.)

Då är det måndag igen och idag åkte dessutom sambon iväg i tre dagar, han pluggar nämligen på distans till lärare/fritidspedagog i Härnösand och är borta ca 1 vecka i månaden. Men nu är det sista svängen uppåt på några månader, sedan är det "bara" jobb" som gäller, ska bli skönt att ha honom lite mer närvarande på kvällarna och inte bara i skolböckerna. All eloge till min fina Axel som alltså pluggar heltid och jobbar halvtid, disciplin är det som gäller men allt går bara man vill.. :)

Även lilla herren i huset är borta, skolresa på Åland sedan igår.. Liite oroligt är allt mammahjärtat, första gången som han är iväg på detta sättet utan att någon i familjen är med honom. Men nu är han väldigt självständig och klarar sigg alldeles utmärkt på egen hand men klart det känns lite att min lilla kille inte är så liten längre utan är iväg på egen hand.. (såklart är det några föräldrar med från klassen)

Så blir bara jag hemma nu tills imorgon kväll när William kommer hem igen, skönt på ett sätt men samtidigt tomt och tyst.. Kanske ska passa på att njuta innan bebisen kommer.. haha

Nu iväg på lite möten och ska även till affären och handla, tänkte jag skulle baka nåt gott i eftermiddag som jag kan smaska på ikväll framför tvn.. :)

Kramar till er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar