måndag 7 november 2011

Fest, middag och massa anant..



















Jag och Helena från förra våren när jag var ner och hälsade på henne på Rosas Café i Visby..

Denna helg har det vart full fart kan jag meddela - plus att den vart en dag längre eftersom jag var ledig i fredags, riktigt lyxigt..:) Fredagens fest var riktigt trevlig, massa roliga människor men tyvärr hade jag huvudvärk från och till hela kvällen.. Vid elvatiden tackade vi för oss och tog bilen hem (jag var nykter), slappade lite i soffan innan sängen kallade på mig..

Har som jag skrivit om inna lite svårt att sova på helgmornar, inget undantag i lördags, slog upp mina blå runt halv åtta tiden vilket i min mening är liite för tidigt när man faktiskt får sova.. Har ju inga småbarn som pockar på min uppmärksamhet, Wille klarar sig själv och skulle aldrig få för sig att väcka mig om det inte var något viktigt.. Men men.. Bara gilla läget, börjar bli gammal helt enkelt..:)

Åkte ut till landet på förmiddagen och tvättade volvon, nu är det bara hondan som behöver sig en liten makeover innan det blir för kyligt ute, skönt att fortfarande kunna fixa sådant här själva.. Under vintern får man ju hyra in sig på ok eller nåt sånt för att hålla bilarna fräscha och fina..

Kvällen innebar ännu en middag borta - nu hos min fina vän Helena och hennes man Anders - där bjöds det på 3-rätters, vin och en massa babbel om allt mellan himmel och jord.. Även denna afton var huvudet mitt och jag inte riktigt överens, så det blev vatten och ipren för min del, lite tråkigt men tror det var bäst för rödvin är ju inte det bästa mot just huvudvärk!! :)

Som ni hör kan jag inte klaga på en händelsefattig helg - vilket passar denna donna alldeles utmärkt - livet är till för att levas och jag försöker ta tillvara på varje minut.. Gårdagen blev i alla fall lugn, bakade Leilas Filmjölkslimpa (det godaste brödet ever enligt mig), gjorde en Boeuf Bourguignon som vart kalasgod, ska ge er recpetet senare - verklgien värt att testa..:)

Har lite fina kort att visa men kameran är tyvärr kvar hos Helena, återkommer med bilder under veckan från i fredags, när jag var Jesus..:)

Kram från småstaden!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar