torsdag 11 augusti 2011

Gotland - ännu en gång





















Underbara härliga Gotland som jag återigen besökt - kom fram till att på 1,5 år har jag vart där fem gånger och blir lika facinerad varje gång av hur vackert det är.. Här är vi absolut längst ner på öjn vid Hoburgsgubben - en av Gotlands mest kända raukar.. (här återkommer Williams kärlek till rosa - kolla in skorna.. haha)

Sommaren har som jag skrev innan vart fantastisk - höjdpunkten var vår vecka på Gotland som innehöll allt man kan önska sig. Vackert väder, underbara människor, äventyr och så självklart kvalitetstid med mina killar - laddat batterierna och fyllt på kroppen och knoppen med massa energi inför hösten.

Var faktiskt där under den så kallade Stockholmsveckan, vilket innan avfärd fick mig att bli lite tveksam - vi bodde nämligen mitt i Visby (på Rosas - se tidigare inlägg) - men över förväntan såhär i efterhand. VIsst lite störda blev vi av alla partyprinsar och prinsessor, men inte så jag låg sömnlös hela nätterna igenom - vaknace runt fyra tiden varje natt för då var alla på väg hem och vägen utanför Rosas är ett promenadstråk ner mot hamnen - där väldigt många bodde i sina otroligt stora båtar. Var ganska kul att gå där nere, spana in båtarna, en massa sportbilar - till Williams stora förtjusning - och bara titta på människor. Inser att jag är så långt ifrån de som är där under just denna vecka - tur är väl det att vi alla är olika.. :)

Hann även med en dagsutflykt upp till Fårö men då hade vi inte vädrets makter med oss, tyvärr. Hade packat bilen med tält och diverse tillbehör, tanken var nämligen att vi skulle tälta en natt däruppe men de planerna regnade och blåste bort kan man bokstavligt säga, till Williams besvikelse. Kände att om vi skulle ha tältat hade solen fått vara framme, annars hade vi det så mycket bättre på Rosas..:)

Tog även en dagsutflykt söderut - även detta en dag när solen lyste med sin frånvaro. Så vackert landskap, mysiga byar och utefter vägen var det loppisar, sommarcafeer, små butiker och en massa annat - perfekt för att göra små stopp och inte bara sitta i bilen.

På återseende kära läsare - ha en underbar dag för det ska jag..!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar