fredag 12 augusti 2011

Bitez, Bodrumhalvön - Turkiet















Hit åker jag och min älskade Axel om precis fyra veckor..

Hej på er!!
Hoppas allt är bra såhär på arbetsveckans sista dag - i alla fall för oss som sitter på kontor. Själv tänker jag sluta runt 13 tiden idag, jobbade lite under min semester så jag har lite komp tiud att ta ut, vad kan vara bättre än att ta den på fredagar, få några extra timmar ledigt. Dessa timmar idag tänkte jag spendera på stan, kanske shoppa någon snygg kofta nu när hösten närmar sig med stormsteg.
Imorse när jag klev in i bilen så var det ynka 6 grader varmt - har gått från att vara högsommarvärme (i alla fall här hos oss) till höstlik känsla på bara en vecka. Men men jag gråter inte tårar över det, gillar hösten, tända ljus, mörkt när man ska sova och så blir jag väldigt kreativ - så förhoppningsvis blir det lite renovering hemma, småfix med lite allt möjligt som behövs göras..

Igår när vi kom hem från jobbet så bokade vi en resa till Turkiet - blir till en liten by som heter Bitez, ligger på Bodrumhalvön - gränsar mot Grekland - tar faktiskt bara ca 1 timme med båt över till Kos. Har aldrig vart på just Kos så en dagsutflykt dit blir det nog - då får jag lite av även det grekiska - kan ju inte bli bättre..:)
Vi åker om fyra veckor, känns helt underbart att veta att man har en veckas semester kvar - sedan är ju känslan av att längta efter resan en del av upplevelsen, håller ni inte med?

Detta är min födelsedagspresent till Axel - han fyller nämligen 25 år när vi är borta. Bestämde redan i våras att han skulle få en resa, vi har inte hunnit åka utomlands tillsammans ännu och jag som älskar att resa får nu mitt behov tillfredställt.. Denna gången åker vi utan William - bara vi två i en hel vecka - kommer bli helt fantastiskt..

Ha nu en fin fredag och kom ihåg att du duger precis som du är..!!

1 kommentar: