torsdag 12 maj 2011

Frukostbröd och filmjölk





























Detta är det bröd som jag ibland bakar Leilas Filmjölkslimpa - är riktigt gott men vill variera mig med något annat som är lättbakat..

Då är det redan torsdags förmiddag och jag har precis ätit min frukostsmörgås som denna dag bestod av lingongrova med bregott och salami - var sådär bra blandning insåg jag.. Tror att ost är såå mycket godare på just lingongrova.. En lite undran om just det..
Vad äter ni för bröd? Är såå trött på det som finns i affärerna, men inte riktigt orken/lusten/tiden att baka varje vecka så jag mottager mer än gärna förslag på enkla recept eller nåt gott bröd i affärerna som jag kanske inte testat..=)

Hemma vill killarna helst ha ljust bröd medans jag alltid vill äta mörkt - tycker inte man håller sig mätt annars utan blir som att äta luft med en massa socker, och hur bra start på dagen är det??  Har även börjat efter några år äta filmjölk igen - shit vad gott det är med special K flingor och hallon..:) Har förstått att antingen älskar man filmjölk eller så dissar man det totalt - med all rätt för det är ju en väldigt speciell smak att äta sur mjölk.. haha
Over and out..
Kram kram

1 kommentar:

  1. Så nu kan man kommentera här inne, i fredags gick det inte! :(

    Hihi, skrev på min blogg efter du skrivit att v ju har samma vän, Helena! Tänk vad världen är liten!

    Jag äter ju inte bröd alls då jag LCHF:ar men har ett recept på min blogg som är sååå gott. Jag åt det på helgerna ibland, det måste man baka förstås men om du nångång får tiden så är det jätte jättegott!

    RECEPT:
    http://niiinis.blogg.se/2010/march/dinkelbrod.html

    Såg på reklam nu att det kommit ett nytt bröd från pågens som hette lantbröd, det skivar man själv. Det såg väldigt gott ut i alla fall.

    Kram Nina

    SvaraRadera