måndag 16 maj 2011

Blandad kompott

God måndag på er alla..
Vaknade av att klockan ringde runt sextiden, regnet smattrade på rutan, det kändes mörkt, lite kallt och hela min kropp sa till mig att INTE går upp men.. För att kunna leva måste man jobba, tjäna pengar sen så är det ju väldigt kul (för det mesta) tycker i alla fall jag - så nu sitterjag här, med en kopp kaffe, passar telefonen några timmar för vår receptionist är iväg - var ju jag som hade det jobbet fram tills i höstas så då passar det ju alldeles ypperligt att jag "tar över" det några timmar..

I fredags efter jobb och dylikt blev det en tur ut på landet, middag tillsammans med mina svärföräldrar - grillade kycklingfileer, majskolvar, halloumiost och hade till det gjort en sås på creme fraiche, parmesanost, vitlök, salt, peppar, olja och vita bönor - riktigt mumsigt..
Helgen har bestått av en rejäl blandad kompott av diverse saker - helt i min smak - vill ju att det är lite fart och fläkt för annars bli denna donna lite uttråkad, sur och allmänt lat.. haha



















Har endast en vinterbild från landet - ska ta en massa bilder så snart solen tittar fram igen för det är verkligen ett helt fantastiskt ställe precis vid mälaren..

I fredags efter jobb och dylikt blev det en tur ut på landet, middag tillsammans med mina svärföräldrar - grillade kycklingfileer, majskolvar, halloumiost och hade till det gjort en sås på creme fraiche, parmesanost, vitlök, salt, peppar, olja och vita bönor - bara mixa alltihopa till en röra och avnjut..















Hämtade denna kille på arlanda efter att han spenderat 1 vecka i Turkiet med mormor och morfar - de hade haft det toppenbra med sol, bad och en massa shopping..:) Men som han själv sa...
- Mamma, borta bra men hemma bäst - tycker även jag att det är skönt att han är på svensk mark igen..:)















Sedan var det min fina vän Malins födelsedag som firades i lördagskväll - vart lugnt och en tidig kväll för vår del för i söndags morse var det bara att gå upp runt åtta tiden.. Fotbollsmatch i Alsike, Knivsta för William och hans fotbollslag - som tur var vann de med 5-1 för det spöregnade, var 8 grader varmt och inte alls mysigt att vara ute.. Men sen bar det av hemåt igen, lite städning, William åkte till sin pappa, vi röjde i badrummet, planerade lite för hur vi ska göra om i vardagsrummet m.m...
En riktigt härlig söndagskväll tillsammans med min älskade, underbara sambo som gör mig lycklig varje dag, varje minut, varje sekund..
Det är kärlek att ha den känslan varje dag - jag är otroligt tacksam över att ha min älskade Axel vid min sida, få uppleva livet och dela allt tillsammans - ser såå framemot vad som komma skall, vi har ett helt liv på oss att leva livet itll max..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar