tisdag 21 december 2010

Vardagslyx















Senaste nummret av Att Om Mat - vart lite besviken, hittade inte alls så mycket gott som jag trodde!!

God Morgon!
Vaknade denna 21 december till en kall småstad, -14,2 visade termometern när jag skulle gå ut till bilen runt sjutiden denna morgon.. Brrr.. Men bara sätta på sig varma kläder så funkar även det, på nåt sätt är det ändå lite mysigt ocv något som är riktigt skönt med kylan.. Ingen is på bilen, det tackar i alla fall jag för..!!

Sitter och äter min frukostsmörgås och har lyxat till det med en kopp varm choklad dagen till ära, inget man kan dricka varje dag pga sockerhalten i denna dryck men ibland är man värd lite extra..=) Gårdagskvällen vart lugn och skön, lagade en fantastisk god korvgryta som jag hittade receptet på i en bilaga till senaste nummret av Allt Om Mat - recpetet kommer under kvällen, verkligen värt att testa..

Hann även med att prata med bästa Malin igår, vi har verkligen inte setts ordentligt på jättelänge så vi bokade in en dejt imorgon kväll. Ska först handla lite julklappar tillsammans, hon är Williams gudmor och ville ha lite tips på vad han önskar sig - sen behöver jag lite hjälp med de få julklappar jag har kvar..!! Tänkte avsluta denna shopping med en god middag på någon trevlig restaurang och bara sitta ner i några timmar och prata, umgås och dricka något glas vin. Längtar... *Vardagslyx*

Nu ska jag återgå till mitt skrivbord efter min lilla frukostpaus - ligger papper precis överallt så bara att börja beta av högarna innan ledigheten som startar på torsdag 12,00... Åhhhh vad det ska bli härligt..
Ha en underbar dag och njut av livet för det gör jag till max - kärleken är underbar och får mig att le mest hela tiden.. =)

1 kommentar: