måndag 20 december 2010

Jul utan förberedelser

Hej!!
Då var jag tillbaka frisk och kry, i alla fall nästan 100% - fortfarande lite snorig, hes och hostar men mår till skillnad från förra veckan/helgen toppen. Har jobbat hela dagen för fulla muggar, massor att göra efter att ha "missat" 3 dagar förra veckan, bara full fart som gäller. Men känner nu att kroppen säger ifrån så jag ska inte sitta kvar många minuter till utan hem och vila, äta lite middag och hoppas på att dumburken visar något vettigt som går att kika på.

När jag läser runt i mina favoritbloggar så inser jag hur duktiga alla är, bakar en massa gott, förbereder mat, pysslar och har gjort såå himla fint hemma. Själv så får allt sådant "stå över" detta år pga att vi fortfarande inte har någon fungerande spis, vart sjuk från och till i två veckors tid och noll inspiration. Men älskar att läsa om vad NI gör, ser så gott, inbjudande och familjärt ut - önskar bara jag hade er energi men till nästa år då ska även jag vara en riktig pysselmamma..:)

Man får inte ha för höga krav på sig jämt utan acceptera att man kan inte göra allt och att det faktiskt är ok, ibland har man mindre energi och då är det bättre att lägga den på kärleken och familjen!!

Nu ska jag hoppa i mina kängor och ta mig från landet in till småstaden, ett snabbt stopp på vägen innan hemmets lugna vrå kallar på mig!!
Kramar från mig!!

1 kommentar:

  1. Hej vännen.

    Allt är bara bra med mig. Inte riktigt haft tid med bloggen bara. Men nu är jag här igen:)

    Ha en mysig kväll.
    Kram Kristina

    SvaraRadera