tisdag 14 september 2010

Rosas Café & Pensionat





























































































Med tanke på min status för tillfället så skulle jag behöva min resa till Visby NU, men åker nästa onsdag så inte alls långt kvar nu - om ni är i Visby eller bor där så kika gärna in på Rosas för en fika eller lunch.. Är ett fantastiskt ställe med mycket charm, personlighet och ALLT som finns att äta där är hembakat av Helena, Anders och deras personal.. (även jag har bidragit med min lilla del i våras)
Skulle ni kika in under nästa vecka/helg när jag är där så hojta gärna till så kan vi ta en fika..=)

De håller öppet nu i september och i början av oktober ons - sön, även pensionatet är öppet dessa dagar.. Jag är så lyckligt lottad som har en sån fantastisk vän som vågar leva i sin dröm, som vågade ta steget - beundrar henne enormt och bill ge henne den största Awarden man kan för sant engagemang i sitt företag!!

Undrar om jag vågar ta steget, även om det i mitt fall handlar om kärleken, vågar jag lita på att det blir bra? Kanske måste våga hoppa dör att vinna och man man faller hela vägen ner så måste jag lita på att det finns folk omkring mig som hjälper mig upp!!

2 kommentarer:

  1. Åh...vilket underbart pensionat!
    En av mina drömmar är att få ha ett pensionat.
    Kanske en vacker dag:-)
    Kommer jag till Visby ska jag definitivt kika in!

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej fina. Tack för fina ord till mig! Jag har det väl bra egentligen också men ibland måste man få ur sig då man tycker allt går emot en.

    Blir ledsen för att du känner som du gör. Klart det kommer bli bra, du hinner och kommer att möta en superman, det är jag säker på! Kanske behöver du denna "mellantid" för att reflektera och vara helt redo för resten av ditt liv? Allt har en mening även om man inte kan se det på en gång tror jag.

    MEN klart vi ska må bra i höst (även om sommaren är roligare)!!!! Åh vad mysigt med en tripp till Visby! Ser supermysigt ut och jag hade gärna hakat på!

    Kram och hopp skickar jag till dig!

    SvaraRadera