söndag 19 september 2010

Fyndat i pappas uthus





















































Denna fantastiska gamla låda hittade jag i pappas uthus idag och vet ni vad?? Han hade flera stycken i massa olika storlekar.. Tror denna ska få bli vit med någon snygg text på eller så fixar jag bara till den som den är med lite olja på.. (har vart spik i och den låg till och med kvar, charmigt)
 
Hej hallå mina vänner!! Hoppas att er helg vart bra precis som min, fylld med aktiviteter, soffmys och även hunnit med att sova gott och länge.. (för att vara mig alltså, vaknade nio imorse, rekord på länge kan jag meddela)Denna söndag är det val och för några timmar sen var jag iväg och la min röst - tänkte rösta blankt men ändrade mig under dagen efter att ha funderat och läst lite..

Har vart hos min pappa och hans fru idag, de bor bortanför Arlanda så det vart en liten söndagsutflykt för mig och lilleman.. Han fyller nämligen år idag - hela 58 år blir min fina pappa - GRATTIS!!! Hade bara köpt lite god choklad och några lotter, men han vann i alla fall 75:- och kan hämta ut 3 st nya triss!!

Här har det vart hemmapyssel som stått på agendan, målning av lite hyllor m.m, städning och har även tvättstugan - välbehövligt eftersom det är mer än 2 veckor sedan jag besökte den.. Ekade tomt i lillemans strumplåda imorse, hittade till slut ett par långt inne i garderoben.. Kommentaren från honom var:
- Mamma, nu borde du väl i alla fall tvätta, annars har jag ju inga strumpor imorgon i skolan.. Sötis..
Insåg själv att det inte längre fanns några ursäkter, bara ta tag i tvätten som vuxit sig större än störst i badrummet.. haha

Nu är det sängen som gäller och ladda inför en ny arbetsvecka!!
På återseende..


1 kommentar:

  1. Verkar som du haft en mysig helg då du hunnit med mycket!
    Jag sov också till nio i morse vilket får ses som rekord även här!
    I morgon har jag tvätt-tid! Då ska det tvättas må du tro!!!

    Kramar

    SvaraRadera