tisdag 25 maj 2010

Positiva problem




Mitt inköp denna vecka - två stycken likadana grymt snygga tunikor.. Passar både till jeans och till leggings..

Hej!!
Regnet bara smattrar mot rutan och har så gjort mer eller mindre hela långa dagen. Känner på en gång att eftermiddagen vart sååå mycket längre än när solen lyser och man kan njuta på balkongen efter jobbet.. Men men nog om vädret.. haha

Har igår och idag fått en massa bra saker gjort, är härligt när man känner att vissa saker på att göra listan går att bocka av - duktiga Therese.. ;)

Igår lämnade jag in 2 par skor för omklackning, fixade mina glasögon som hade blivit alldeles för stora på bredden, shoppade två tunikor och lämnade tillbaka en födelsedagspresent som inte passade.. Shoppandet kanske inte borde stå på att göra listan men som jag sagt innan har jag gått ner ca 7 kg i vikt så ungefär 80% av mina kläder är alldeles för stora.
Då kan ni själva förstå att utbudet inte är så där jättemycket när jag ska klä mig till jobbet/fest eller hemmamys..

I och för sig ett "bra" problem MEN..
Just nu kämpar jag ganska hårt med ekonomin för att ha råd att renovera mitt kök inom en snar framtid, så det blir inte många kronor kvar till mig själv, lilleman eller dyra aktiviteter.. Dock så hittade jag två tunikor på HM för endast 149:-/st och de är verkligen hur snygga som helst. Hoppas bara passformen håller efter några tvättar.. haha HM har väl inte alltid den bästa kvaliten på sina kläder jämt men brukar för det mesta vara nöjd..

Även hunnit med att vara på systembolaget inför lördagens schlagerkväll tillsammans med tjejerna men glömde såklart att handla "färdig" cosmopolitan, så det krävs ännu ett besök där innan jag är nöjd.. =)

Nu ska jag ner till min granne en sväng sedan blir det soffmys framför tv:n som förhoppningsvis dagen till ära visar nåt bra att vila ögonen på innan sängen kallar på mig..

Ta hand om er och tänk på att livet är här och nu!!

2 kommentarer:

  1. Halloj snäckan!

    tack för snälla ord, jag mår verkligen toppen :-)

    Det låter som du också mår väl, det unnar jag dig så!!!

    Spännande med köksplaner, hoppas du snart kan göra i gång.

    massor med kramisar

    SvaraRadera
  2. Vilken pingla du är! Snyggt randigt fodral här bredvid =0)
    Skönt höra att du mår bra och njuter dina dagar. Jag har det också bra men lite jobbigt då min lilla mamma dog nyss. Men man får klara det också!

    Kan kanske ses över en drink i Sommarstockholm?

    Kram

    SvaraRadera