måndag 24 maj 2010

Planering..


Fantastisk utsikt över ett lika fantastiskt vackert Riga..

Jag sitter och sippar på en Cosmopilitan..
På lördag ska tjejerna komma hem till mig på schlagerkväll och då ska jag testa den färdigblandade cosmopolitan som finns att köpa, har hört att den ska vara väldigt god, någon som testat?

God förmiddag!!
Då har vi återigen måndag efter en fantastisk helg för min del, var längesen hela helgen bara var sådär super - känner ni igen känslan och förstår hur jag menar? Känns som hela jag utstrålar glädje och lycka just idag, sedan strålar solen utanför mitt fönster och inte ett moln på himlen - underbart.. Direkt efter jobbet blir det hem, packa ner filten, nån bra tidning och sedan ut i solen och tanka en massa energi..
Under gårdagskvällen efter att jag kommit hem från min lilla utflykt till Strängnäs och Eskilstuna satt jag och planerade lite inför kommande helger och semestern.. Till helgen som kommer så kommer ju som jag skrev tjejerna hem till mig på lördag, fixade barnvakt åt lilleman hos min granne, tillika williams fotbollstränare..

William är dessutom jättebra kompis med hans son, så han kommer tycka att det blir världens bästa lördag..!!
Vi ska grilla ute på innergården om vädret tillåter, (även Magnus/grannen och barnen), perfekt att ha barnvakt "hemma" för då kan Wille vara med oss så mycket han vill men när han tröttnar (på allt tjejsnack haha) eller ska sova går han bara till porten bredvid - perfekt lösning..=)
Tjänster och gentjänster, nästa gång är det Magnus som behöver min hjälp..=)

Även planerat lite inför sommarsemestern som infaller 28-30, endast 3 veckor men brukar ta 1 vecka på hösten och åka utomlands efter att skolorna ha börjat, billigt och inte så mycket turister.. Kommer dessutom bli 1 vecka i Lomma utanför Malmö hos min vän Kela med familj, har aldrig vart där så det ser jag framemot eftersom hon nu har bott där i 1,5 år..

Kramar från en solig småstad..!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar