måndag 12 april 2010

Kärlek..


Bild lånad från Amelia.se

Kärlek kan vara så mycket, så stort och något som kan vara väldigt svårt att ta på. Samtidigt som det i nästa sekund kan kännas som kärleken är det mest självklara i livet, att man är 100% säker på sina känslor..
Undrar om det är få förunnat att känna just den där känslan av att hittat rätt i livet eller om det är man själv som väljer att det ska vara rätt?

Sedan lever man efter den novisen och kämpar för att det ska fungera och vara bra - men är det rätt sätt att vara lycklig på - jag personligen tror inte det.. Är väl därför jag sitter här som singel, men vet ni vad?

Jag trivs och är så himla stolt över mig själv som faktiskt vågade gå ifrån en relation där JAG inte var nöjd även fast vi hade en helt ok vardag och ett bra liv tillsammans.
Kärleken kommer och kärleken går - är helt övertygad om att man kan hitta sann kärlek flera gånger i livet utan att det behöver vara fel..

Tyvärr är det nog många som "fastnar" i sina relationer för att de är det enklaste även om man inte är 100% lycklig - beundrar de människorna till viss del men samtidigt tror jag att de går miste om en hel del i livet.. Tryggheten är inte alltid samma som kärlek..

MEN detta är mina tankar och funderingar och jag kände bara att jag ville skriva lite i detta ämne, är något som jag funderar mycket på och fascineras av.. Kärleken är fantastisk samtidigt som den kan vara något av det jobbigaste och mest smärtsamma tillfällena i livet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar