måndag 12 april 2010

Gotland - Rosas Pensionat




Jättefina rum finns att hyra, se hemsidan här..


Framsidan från Rosas - kolla gärna in hemsidan här..

Åhh vilken härlig start jag hade denna morgon.. Bestämde mig igår kväll för att ta lite sovmorgon, vilket för mig innebär att sova till 07,00 istället för 06,00..=)
Vaknade lite innan klockan ringde av solens strålar och fågelkvitter utanför mitt fönster - kunde inte fått en bättre start på denna vecka 15..

Bilderna kommer från min fina vän Helenas nya sysselsättning, hon och hennes man har hyrt ett café/pensionat i Visby som de ska driva gemensamt..
Är så glad för deras skull, NI är modiga som vågar leva ut drömmen om at ha något eget - stort LYCKA TILL vill jag önska er på den nya resan och allt som kommer med detta!!

Jag ska själv dit nästa helg och hjälpa till att baka, se vart de ska spendera sommaren och även såklart umgås en massa med Helena. Blir en liten mini weekend (tors-sön) - härligt avbrott från vardagen och en till upplevelse att lägga till i mitt researkiv..

Det är oftast där jag hämtar styrka när livet känns jobbigt, det är där jag hittar mitt leende när jag tappat det och det är där jag hittar tillbaka till mig själv när jag har hamnat på ett villospår!!

Idag har mina auktioner på Tradera gått ut så jag ska göra iordning paket och skicka iväg lite mail - skönt med ett litet tillskott i min just nu extremt skrala kassa - man får helt enkelt se lösningar istället för att bara gnälla. Detta var min lösning, sälja lite saker som vi inte behöver vilket innebär lite pengar på kontot - perfekt!!!!

Ha nu en fin kväll och ta hand om er!!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen, gud vad kul för Helena och hennes karl. Visby som är helt underbart, blir alldeles avundsjuk på dig som ska dit nästa helg :-) Klart att jag gärna vill ses framöver, det får vi spana på!

    Ha en mysig måndagskväll, kraaamis

    SvaraRadera
  2. Vad FINT det ser ut där! Visby har jag velat åka till länge nu så det kanske är dags en dag snart :-)

    KRAM

    SvaraRadera