onsdag 31 mars 2010

Lite renoveringsbilder etapp 1...

Här är lite av min lägenhet under mina 3 veckor av renovering, eller rättare sagt målande, spacklande och en hel del svordomar..haha Ser nu i efterhand att bilderna blev väldigt konstiga när jag publicerade, har inte riktigt lärt mig denna sida ännu!!!
Här ser ni hur det såg ut med två dörrar och sedan när arbetet är i full gång.. Valde att "stänga" denna dörr för på andra sidan om väggen har jag min lilla sovalkov.. Se nedan..


Willes rum innan totalrenoveringen som skedde därinne..




Det var totalt kaor i Wille rum ska erkännas, skulle måla om en vägg slutade med att jag rev ner 5 lager tapet, vi fick skrapa bort den gamla färgen i hela taket, brespackla alla väggar för att sedan måla om varenda centimeter i hans rum.. Kommer bilder senarepå hur det ser ut idag..

Men känslan när man är klar är obeskrivlig, att det är jag med en massa hjälp av underbara vänner som gjort detta i min alldeles egna lägenhet.. Ni som följt min gamla blogg vet vad jag menar..
För er nya..
Hyrde övervåningen på en villa, fantastisk lägenhet med öppenspis och jag ÄLSKADE att bo där.. MEN.. Huset såldes och de nya ägarna skulle göra om det till 1 - familjs hus så jag blev uppsagd utan krav på att de hittade en ny längehet till mig - var en väldigt jobbig tid för allt skit kom på en gång..
Men nu är det en ny Therese och en alldeles egen lägenhet..

Utsikt från min balkong en fantastisk vinterdag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar