torsdag 30 maj 2013

Plus på sovkontot

























Hoppas på sommarvärme i helgen som för två veckor sen så vi kan spendera några timmar på landet, dricka iskallt alkoholfritt rosévin och grilla massa godsaker...

God morgon!!
För min del är det en helt okej morgon, sovit som en prinsessa om man jämför med de två senaste veckorna. Tog faktiskt lite hjälp igår kväll med en Lergigan (helt ofarligt, egentligen mot illamående men man blir även väldigt trött av den) så somnade runt nio tiden och vaknade inte förrän sju tiden i morse, dock med sådär en fem toabesök eller nåt men ändå.. Känner mig som en ny människa gällande just sömnkontot.. :)

När man läser runt på nätet så står det nästan överallt att just sömnen blir drabbad under sista delen av graviditeten, att det är mer vanligt än ovanligt. Men jag vet inte hur ni andra känner, jag känner i alla fall att det är cirka nio veckor kvar tills vårt underverk är tänkt att komma till oss och om jag inte ska få sova ordentligt ibland fram till dess kommer jag inte orka..

Sedan ska man ha energi "sparad" tills bebisen kommer för att då ha orken att inte få sova så mycket - för mig går inte denna ekvation riktigt ihop..
Ska till barnmorska idag och kommer ta upp detta, säga att jag på nåt sätt måste få detta med sömnen att fungera någorlunda bra, i alla fall sova mer än 4-5 timmar/dygn och då är dessa timmar inte ens i följd..

Gud vad jag gnäller, men helt sjukt vad man blir "knäpp" av att inte få sova.. haha
Idag är i alla fall en bra dag som ska tas tillvara på, ikväll väntar ett roligt event och ett litet uppdrag - återkommer!!!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar