tisdag 22 november 2011

Mycket att skriva - lite tid
























Morgondagens "to do" - plantera dessa i fina små krukor för att sprida liiite adventskänsla härhemma..

God afton bloggisar!!
Här duggar det inte tät med inläggen, men det blir så när man drar till landet (inget internet) och sedan går jag i skolan på måndagskvällar. Hinner precis hem från jobbet, äta lite för att sedan sitta i skolbänken ca 4 timmar - efter det hem, duscha och sedan sussa.. Man kan helt klart säga att mina måndagar hela denna höst har vart lite hektiska, tur man inte har småbarn som pockar på en tid och uppmärksamhet.. haha

Vi hade en helt underbar helg, grillade, krattade (massssor) med löv, tvättade i alla fall "fin" bilen, hondan får nog åka genom en maskintvätt på Statoil tror jag, orkar inte lägga ner min tid och energi på gammel bilen..:)

I söndags hann vi även med ett besök hos Axels föräldrar och sedan var det söndagsmiddag hos min mor och man - stek med kokt potatis, gräddsås och nåt som jag älskar gele.. Mumma säger jag bara..

Advent är det på söndag och jag har absolut ingen feeling alls, kan bero på att vi flyttar under julhelgen, men har i alla fall köpt några vita hyacinter som ska få stå lite här och där och lukta gott. Imorgon blir det en tur till förrådet för att hämta upp ljusstakarna och stjärnorna, det enda jag kommer fixa inför jul. Inga tomtar, inget pyssel för det känns helt enkelt fel att släpa upp allt när man ändå ska flytta.

Får åka till nära och kära och njuta av julkänslan helt enkelt.. Wille är det inge synd om för han får allt detta hemma hos sin pappa, som tur är..:)

Oj oj vilket långt inlägg, hade visst mycket att skriva om.. haha
Hörs mer imorgon, måste berätta om en sån härlig och underbar upplevelse som jag har att se framemot tillsammans med en av mina underbara vänner!!
Kramar från småstaden..

PS!!! Sedan i fredags väntar jag på att mitt blivande gudbarn ska komma till världen, men har trivs i magen för än har inget hänt - precis som William helt enkelt.. För er som inte vet så gick jag 15 dagar över tiden innan lilleman ville se dagens ljus!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar