onsdag 5 oktober 2011

Blandad kompott


























Från i lördags förmiddags när jag "bara" hade ont i halsen - vi hade precis vart på husvisning sedan for vi ner på stan och fikade på ett ganska nyöppnat fik, My House. Är en tjej som heter Åsa som driver detta, väldigt ambitiös tjej som innan jobbat som fotograf - tagit massa kort på William och även på mig när jag var gravid.. Lärde känna henne genom Williams pappa så det är såå kul att se människor våga leva sina drömmar - världens mysigaste fik och jag hoppas innerligt att det kommer gå bra!!

Hej på er!!
Jag ligger fortfarande i sängen och försöker kurera mig, haft feber sedan i lördags men tror och hoppas att den är borta nu - hade dock över 38 igår kväll så väntar med att jubla tills senare..:) Är fruktansvärt tråkigt, jobbigt och ensamt att ligga hela dagarna i sängen, försöker sova men har inte riktigt fått ro i kroppen. Antar att det är febern som skapar lite oro, lite rastlöshet även fast jag knappt orkar ta mig en dusch, kontig känsla helt enkelt.. Men nog om mig och mina baciller nu, positiva tankar så är jag säkert på benen imorgon igen!!! :)

På lördag är det Williams födelsedag - han bli 11 år och jag kan inte riktigt fatta att han är så pass stor samtidigt som det är en fröjd att få följa honom i hans utveckling.. Just nu är tjejer väldigt intressant, han leker gärna med dom efter skolan och sms:ar m.m... Frågade om han var kär i någon, han svarade: 
- Mamma jag är kär i tre stycken och det får man när man är liten, men inte när man är vuxen.. haha 

Som tur är har det redan inhandlats presenter, FIFA 12, hantlar, ny mobil och så lite praktiska saker som underställ m.m.. Så på fredag kväll blir det pizza från kvarteskrogen (han val) tillsammans med familjen och såklart hans gudmor Malin som verkligen går i väntans tider. Snart bara 1 månad kvar tills hennes bebis kommer, längtar massor och så nyfiken på vem det är som gömmer sig i magen..:)

Sedan på tisdag nästa vecka så ska vi till Akademiska Sjukhuset med nyblivna 11 åringen. Vet inte om jag har nämnt det i bloggen innan?? Men han har ett medfött hjärtfel som vi kontrollerar en gång vartannat år, han är inte opererad och kommer förhoppningsvis inte behöva det i framtiden heller. Men skönt att åka dit, få allt kontrollerat och se så det inte blir värre - är en bekräftelse på att han kan leva med detta utan alltför stor påverkan på övriga livet..!!

Nu ska jag dricka lite te, sätta mig på balkongen och sedan kanske försöka ge mig ut på en liten tur med bilen - behöver köpa bröd nämligen plus testa hur orken är helt enkelt..!!
Kramar från mig till er..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar