onsdag 16 februari 2011

Spis ÄR en nödvändighet



















Denna är den som jag tyvärr sålt, ska sägas att den som är installerad nu är mkt slitnare men det var inte lätt att få tag på en 1-fas spis begagnad.. Nya kostar alldeles för mkt för min plånbok, den jag har nu hittade jag för 200:-, perfekt..;)

Igår fick vi äntligen en spis som fungerar som den ska hemma.. Har nämligen 1-fas i lägenheten men haft en 3-fas spis inkopplad - vilket innebär att den har fungerat till ca 33% och man har absolut inte fått använt för många plattor/ugn på samma gång.. haha En erfarenhet rikare och inser vilken lyx (nödvändighet) det är med en fungerande spis, blir ett väldigt syrt pizza/thai mats konto annars..
Sen har jag redan sålt spisen som inte passade - skönt för den står just nu mitt i hallen och är väldigt mycket ivägen, så med lite tur nu kommer någon och hämtar den runt 16 tiden.. Hoppas verkligen på det, man vet ju aldrig när det gäller annonser på blocket och folk som ringer..
Ha en härlig kväll!!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar