torsdag 24 februari 2011

Efterlysning


















Bjuder på denna helt oredigerade bilden från köket,  precis som det ser ut idag.. Som ni ser så går det inte så fort för mig att måla luckorna, MEN några är nästan klara, ska bara målas en gång till innan de får komma på plats..=)
God Morgon!!

Här i småstaden var det på vippen att min älskade Honda INTE ville starta imorse, men efter några väl valda ord från mig så hoppade den till slut igång, tur var väl det.. Jobbar ju som ni vet ute på landet så det finns inga andra sätt att ta sig hit än med bil - så om den inte startat vet jag inte vad jag hade gjort..

Nu till min efterlysning..
Ska ha vänner till A på middag imorgon innan vi ska bege oss på inflyttningsfest, första gången jag träffar hans vänner, ska bli hur kul som helst.. Men.. Det behöver gå snabbt för jag har typ ingen tid alls att fixa denna middag på så jag behöver ER hjälp med något bra, enkelt och framförallt snabbt recept på en god middag.. Mitt hopp står till er få som läser min blogg, jag VET att ni kan hjälpa mig så jag hoppas på några bra tips bland kommentarerna..=)

2 kommentarer:

  1. Jag har några tips på middag. Om du har tid att förbereda och laga idag/ikväll så är en mustig köttgryta väldigt gott eller lasagne med en fräsch sallad till. Eller varför inte tillaga ett gott kött på låg temperatur i ugnen som sen serveras med potatisgratäng eller en matigare sallad? Om du inte har tid att förbereda idag så är ju en riktigt god carbonara aldrig fel och alla rätter kan serveras med ett gott rödvin till. Inser att mina tips kräver lite tid i köket... Hoppas att fler läsare tipsar om bra, snabba recept =) Ditt kök ser jättefint och mysigt ut! /Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Therese :) Vilken fin blogg <3
    Nu följer jag dig också. Trevligt att få läsa nya bloggar. Kramis Fatima.

    SvaraRadera