onsdag 15 september 2010

Minnen för livet






















































Bilder från Thailand - drömmer mig tillbaka till detta fantastiska land..

Igår kväll satt jag och kollade på lite kort från Thailand och drömde mig tillbaka, tillbaka till värmen, stranden, maten och framförallt till alla nya möten med fantastiska människor som jag aldrig skulle ha haft chansen att möta annars, personer som gjort mig mer öppen och fått mig att inse att man kan inte döma någon för snabbt - alla är värda en chans..

Jag har valt under hela mitt vuxna liv att lägga en stor del av mina semestrar och pengar på resor i olika former och skepnader - kommer från barndomen tror jag.. Har en mamma och en pappa som älskar att resa, har alltid tagit med mig på olika resor och utflykter, både i vårt vackra Sverige och utomlands..

Jag kan verkligen hitta energi och styrka i mina resor genom att titta på kort, läsa dagböcker jag skrivit när jag vart borta och tänka på alla minnen som faktiskt finns kvar inom mig.. Sedan finns det vissa minnen som är starkare än andra, vissa resor som vart bättre än andra men alla har på nåt sätt för alltid lämnat ett avtryck hos mig..!!!

Är otroligt lycklig lottad som kunnat gjort mina resor, har fortfarande nästan hela världen kvar att upptäcka och hoppas kunnafå möjligheten att göra det i framtiden.. Träffa nya människor, möta andra kulturer, äta fantastisk mat och njuta av livet och skaffa sig massor med nya erfarenheter och upplevelser..
Hur är ERA resvanor, vart reser ni, är det viktigt för ER - berätta gärna är så nyfiken på hur andra resonerar kring just detta ämne..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar