fredag 13 augusti 2010

Thaiboat

God kväll...

Hoppas ni haft en härlig fredag och nu njuter till max av denna tidiga kväll - själv har jag precis kommit tillbaka från min dagliga power walk, idagg vart det 45 min och jag gick riktigt snabbt, härligt såhär efteråt..=)

Tänkte visa lite bilder från vår heldag tillsammans med härliga vänner, lämnade barn hemma och tog tåget in till huvudstaden för att sedan spendera över 12 timmar där - vart en helt fantastisk dag som jag kommer minnas länge..


Efter att ha startat dagen med lite shopping så var det dags för lunch - självklara valet - Sushi och en Japansk öl till, Kirin.. Åt på Sushihuset, Brahegatan 3-5, rekommenderas!!















Här har vi tagit oss från Östermalm till Gamla Stan där vi behövde ett pitstop och fylla på med vätska.. Valet föll på Tullhus 2/ Pontus By the Sea - somni ser kan man inte klaga på detta ställe.. Hur mysigt som helst..

Efter ännu lite mer shopping (inte för min del dock) och promenerande så hade vi tagit oss till söder..                      Där enades vi rätt snabbt om att Mosebacke skulle få ett besök - där vi alla tog oss en iskall öl och skrattade åt diverse olika historier..:)


Kvällens middag intogs på Thaiboat, Kajplats 303 Skanstull.. Som tur var hade vi bokat bord några dagar innan - var verkligen hur mycket folk som helst.. De nekade alla som kom och inte hade bokat bord, så om ni vill testa denna restaurang vilket jag verkligen tycker om ni har möjlighet - glöm inte att boka bord.














Här sitter vi och njuter av vår middag och våra goda thaiöl.. Vi var 6 personer som delade på tre förätter och tre varmrätter - räcket gott och väl för att vi alla skulle känna oss mätta och belåtna..



Jag, Malin och M sitter på kuddar efter maten och dricker fantastiskt goda frozen Mojito..


Denna bild säger allt - supergoda drinkar, en fantastisk dag/kväll tillsammans med härliga människor..

Detta var vad vi drack när vi satt på klassiska "thaikuddar" och myste efter middagen.. Den röda drinken är en strawberry daiquire som var ljuvligt god - några dagar efter detta huvudstadsbesök så var det en stor fest hemma och då var vi bartenders och fixade denna drink!!
På återseende vänner, nu ska jag påbörja kvällens matlagning och även ta mig ett välförtjänt glas rose..=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar