måndag 23 augusti 2010

Äntligen














Mitt kök idag - ni kanske förstår varför jag är såå glad..

Åhh idag blev jag såå himla glad på eftermiddagen - mitt kök kommer bli renoverat inom de närmaste veckorna, så snart det bara går ska de komma och fixa.. Som jag har längtat efter detta, har alla saker hemma som behövs - bara snickarna som saknas så är det fixat på några timmar... (förhoppningsvis.. haha)

Det som ska göras är:
* Byta bänkskiva till en svart (har idag en vanlig diskbänk)
* Ny diskho
* Ny blandare
* Byta ut spisen mot en med häll (den jag har idag är nog minst 30 år gammal haha)
* Sätta upp svart kakel på hela väggen
* Montera upp köksfläkt (har ingen idag)
* Kanske även riva ett skåp så jag får in ett litet frukostbord i köket

Mitt kök är från 50-talet, med dragskåp, bakbänk och riktigt gamla lådor..
Ska då även äntligen få måla om väggarna och taket - har ju gjort det i hela lägenheten förutom i köket.. Har velat vänta tills detta ska göras och nu.... :-)
Yiipee är såå himla glad - sa ju att detta skulle bli en härlig måndag.. Med rätt inställning så blir dagen till vad man vill!!!

Nu ska dagens promenad avverkas tillsammans med min bästa vän Malin!!
På återseende..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar