onsdag 14 april 2010

Med vinden i håret..


Jag som Lara Croft på en maskerad förra året - förövrigt en toppenbra fest..
Ni får hålla tillgodo med gamla bilder tills jag fixat en sladd..:)
Hej hallå..!!

Fredagskväll i småstaden och vi har hunnit med en hel del, tennisträning och besök av en kompis och hennes 1 månadsbebis.. Åhh så söt man kan vara, vill jag med men måste nog se till att skaffa en karl först tror jag.. haha
Nu står middagen i ugnen, Wille äe ute och leker med några vänner och jag sippar på ett glas vin - perfekt fredagskväll helt enkelt..

Har som jag skrev om igår haft fullt upp de senaste dagarna med lite olika aktiviteter - inser hur bra jag mår av att göra vardagen till nåt mer än bara jobb, middag, tv och sedan sova..
Hur känner ni mina vänner, finns orken där under vardagarna att göra nåt mer?

Har hunnit med att för första gången i mitt liv köra fyrhjuling, innan har jag bara åkt bakom men nu blev jag lite påmanad att testa själv.. Sååå kul det var, kände hur adrenalinet pumpade i blodet, djävulen inne i mig kom ut och ville bara köra fortare och fortare.. haha

Körde som mest 40km/h vilket kanske räckte, var ju ändå första gången - men lovar er att nästa gång ska det gå betydligt fortare.. Då ska även ordentliga kläder och skor på, hoppas på en eftermiddag utflykt någon helg här framöver med lite picknick, bara en njuta av solen (förhoppningsvis) sällskapet och naturen..

Min balkong har även fått en beskärd del av min tid och uppmärksamhet, planterat blommor för första gången i mitt liv. Har aldrig haft någon "fin" balkong som jag velat gjort iordning innan men nu fullkomligt sprudlar jag av energi att göra min lilla lilla balkong till min egen oas att hämta kraft och energi ifrån..

Har jag planterat lite penseer, murgröna m.m och jag är såå himla nöjd.. Nästa steg är att måla den gula plåten mot grannbalkongen svart, någon som vet vad man ska använda för färg och om det är svårt att måla på plåt?

Tyvärr kan jag inte visa några bilder för jag har ingen sladd att koppla till datorn, ligger på min att göra lista i helgen..

Även hunnit med en filmkväll, tyvärr väldigt dålig film - THE HURT LOCKER -hade fått 6 oscars så jag trodde den skulle vara bra. Blev lite besviken när man hyrt den och ser framemot några sköna timmar i soffan med film och tillhörande chips m.m och trevligt sällskap.. Men kan ju inte alltid ha turen på sin sida..:)

Ha nu en fantastisk helg mina vänner och ta hand om er, njut av sol, värme och kärlek!!
Kramar från en solig småstad och en glad singelmamma som njuter av livet till max..







1 kommentar:

  1. Hej Lara Croft ;)
    Du måste ha varit den läckraste bruden på festen!!

    Jag märker bara på sätt du skriver att du mår så mycket bättre nu. Sprudlar av energi och det bubblar om dig. Så kul!!!

    Njut av helgen,
    Sara

    SvaraRadera