tisdag 24 januari 2012

Redovisning och beskattning


























Gjorde en beställning hos Nordljus häromdagen, snabb leverans för igår kom paketet som övervägande innehöll julsaker - perfekt att handla det nu när det är upp till 70% rabatt.. Fick även en gratis inslagning av paket vilket passa ypperligt då just en av sakerna är en liten present till en fin vän..

Hej på er!!
Hoppas ni haft en riktigt härlig tisdag, min har vart helt ok, tyvärr känner jag för tillfället att jobba inte är så kul, väldigt ovanligt för att vara mig. Brukar tycka det är riktigt kul att åka till jobbet nästan varje dag, men är väl ok att ha en liten svacka ibland.. Bara bita ihop och så ska jag samla massor med energi i helgen - på fredag ska jag och Anna äntligen komma iväg på vår lilla mini weekend, Hotell J i Nacka ska få storstilat besök i form av små pinglor.. ;)

Denna tisdag åkte jag hem redan runt tre tiden, ganska skönt när man känner som jag gör just denna vecka.. Så har hunnit med att plugga i 1,5 timme.. Förra veckan började jag ännu en ny kurs (har läst företagsbokföring under hela hösten), nu är det redovisning och beskattning som gäller.. Så idag har jag läst kapitlet om bokföringlagen och årsredovisningslagen, visst låter det spännande?? haha
Just detta kapitel är väl sådär men men.. Bara läsa och göra uppgifterna som hör till, vill man förstå och komma framåt mot sina mål så får man liksom gilla läget..:)

Nu ska jag återgå till soffan, sonen sitter vid datorn, sambon fixar hemma, har lagat middag, tvättar och sköter denna dag hushållet helt enkelt, skönt att  bara kunna släppa allt ibland..
Kramar till er..

1 kommentar:

  1. Så trevligt med en tjejweekend :) Härligt att komma bort lite på egen hand ibland och tanka energi med en fin vän!

    Trist när man inte känner sig på hugget för jobbet, men det är väl så för oss alla att det går upp och ner som du skriver och vi får hoppas att det snart vänder för dig.

    Njut av tisdagkvällens markservice och dina fina fynd :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera