tisdag 30 augusti 2011

Godaste köttbullarna ever





















Jag lyckades verkligen ikväll med middagen - köttbullarna vart grymt goda och varför inte då dela med mig av receptet till er.. Var så hungrig så jag glömde ta en bild när de var klara.. :)

400 g blandfärs
1 tsk sambal (eller lite mer om man vill ha lite starkare)
2 msk pofiber (istället för ströbröd)
1 vitlöksklyfta
1 liten rödlök, finhackad
1 dl vispgrädde
salt
peppar
chilipulver

Blanda ihop alla ingredienser med färsen och rullar till stora fina bollar. Vid stekningen hade ja gpå lite mer peppar, salt och chilipulver.. Vart såå himla goda - riktigt stolt över rmig själv för jag har aldrig lyckats med just köttbullar förut..!! Till detta gjorde jag ett blomkålsmos, även det riktigt lyckat, så idag ligger jag nog på massa plus härhemma..;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar