fredag 11 februari 2011

Snö och efterlängtad besök
















Sist jag och Anna sågs var i våras - alldeles för längesen sist...

God morgon!!
Här i småstaden är det kaos, snö precis överallt men antar att alla har liknande problem. Jag är förvånad att jag ens tog mig till jobbet, jobbar 2 mil utanför stan - mitt ute på landet och när A skjutsade mig imorse hade plogbilen INTE vart härute på småvägarna ännu..
Var väl sådär en halvmeter snö på vissa ställen, var bara att hålla farten uppe och hoppas på det bästa.. Gick bra fram till mitt jobb men sen när A skulle åka tillbaka och till sitt jobb (han jobbar oxå härute på landet) så fastnade han - en timme senare kom han äntligen loss..
Min fina älskade A fick lida för att han skjutsade mig till jobbet, mitt samvete är lite dåligt men men inte så mycket att göra åt, vädrets makter har ännu en gång lamslagit vårt avlånga land..
Min undran är nu om jag ens kommer ta mig hem från jobbet eftersom då ska jag hoppa in i min Honda som stått här över natten, kan tilläggas att det verkligen inte är någon vinterbil som klarar såhär mycket snö..
Hmm blir till att hoppas blåsten lägger sig och att plogbilarna hunnit ta bort all snö härute, för på stora vägen är det inga problem som tur är..=)

Nu ska jag tänka postitivt och göra det bästa av denna fredag, är ju faktiskt snart helg och då ska i alla fall jag få en massa bra saker gjort är tanken, även hinna med ett besök till vår vackra huvudstad för att äntligen få hälsa på Anna och lilla Maximillian..=)

Kramar från mig

1 kommentar:

  1. Vilket väder man möttes av imorse! Snön blåste i ansiktet hela vägen till jobbet, kändes lagom skönt... men jag ska inte klaga för jag slapp sitta i köer eller på överfulla tunnelbanetåg. Stackars din A som fastnade i snön. Men som du säger så kan vi inte styra över vädrets makter. Jag hoppas att du tar dig hem tryggt och säkert i eftermiddag. Du får köra försiktigt!

    Ha nu en riktigt härlig helg! /Kram L

    Ps. Vilken fin bild på er!

    SvaraRadera