onsdag 1 december 2010

Jobbet är inte allt

Hej hallå!!
Sitter på jobbet och har precis tagit en kopp te med honung och en välförtjänt liten break såhär på eftermiddagen. Har massor att göra och det mesta av det är det som vanligt lite bråttom med, men tänker inte jobba över idag eftersom Wille är hemma hos mig. Tror att om det är lika mycket på måndag kan det bli någon timme eller två extra. Självklart var det inte det bästa att vara hemma igår och vabba men sånt är livet..
Jag lever inte för att jobba, utan min familj och min hälsa går före allt annat!!

Direkt efter dagens arbetspass är avslutat, runt 16 tiden så ska vi åka till Västerås på lite shopping. Blir en sväng till Media Market - ska kolla in en spis som finns där och som faktiskt passar hemma hos mig - det vill säga den är på 230V inte 400V som typ 99% av alla med glas/keramik häll verkar vara på blocket.. Så surt att behöva köpa en ny, INTE alls vad jag har råd med men inser efter 7 veckor utan spis att vi MÅSTE ha en spis, inget att diskutera.. haha

Sedan blir det IKEA, köpa ljus plus en ram till min fina vinst för några månader sedan, en tavla från studionele.se - tror även dagens middag kommer intagas på detta varuhus, billigt och gott..=)
Efter det så ska det letas efter en klänning till fredagens kommande kryssning, hoppas verkligen jag hittar någon, ute i sista sekund som vanligt..;)

På återseende..
Kramar från mig..

1 kommentar:

  1. Helt rätt inställning, när man ligger på dödsbädden så lär man ju inte gräma sig över att man inte jobbade ännu mer som ung ;-)

    Åh, vad kul med en kryssning på fredag! Åker du med kompisar? Hoppas du hittar en snygg klänning, alltid lite extra roligt att ha en ny outfit när man skall ut på festligheter :-)

    Ha det så mysigt på er shoppingrunda, vi tänkte åka till Mio och ev IKEA efter middagen idag. "Måste" shoppa lite fler julsaker och det är bra när mormor är här och passar Majken en stund, vill inte gärna dra med henne ut henne bland massa människor...

    Stor kram!!!

    SvaraRadera