fredag 10 september 2010

Milano 2009

Hej hallå på er!!
Äntligen fredag och snart 2 dagars ledigt - underbart.. Sitter och funderar lite på om jag och Malin ska åka iväg på en weekendresa igen i oktober/november, var till Milano förr året och hade en underbar helg..

Vi sa då att detta gör vi varje år i november, åker i 2-3 dagar till en ny storstad i Europa.. Nu är vi lite inne på Berlin, Paris eller kanske Bryssel - ska kolla priser på flyg m.m innan vi bestämmer oss för om det blir en weekendresa eller inte..

Har ni några tips på en storstad vi kan åka till, bra hotell, restauranger, shopping m.m??

Älskar verkligen att resa, upptäcka nya städer, platser och uppleva olika kulturer, få träffa personer som man i sitt "vanliga" liv aldrig skulle stöta på.. Beundrar de som vågarta steget att kanske bosätta sig utomlands för nåt år eller två, önskar jag hade den styrkan att våga.. Men är nog för trygg och lite för feg även om jag skulle vilja - tänk vilken erfarenhet för framtiden..!!

På återseende!!

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Jag ska ta med mej det och verkligen unna mej lite egentid. Är barnfri denna helgen så det ska nog gå:-)
    Nu blev jag också sugen på att resa någonstans...har aldrig varit i London eller Paris så dit hade jag gärna åkt!!

    Ha en fin helg!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag har hört att Prag ska vara en riktigt fin stad att besöka.
    Kramar

    SvaraRadera