torsdag 22 april 2010

På väg mot Visby..

Godkväll på er!!

Hoppas ni haft en bra vecka även om vädrets makter inte riktigt är med oss just för tillfället.. Vaknade denna torsdag till ett vitt landskap och en bil som behövdes borstas bort från all snö innan den var redo att ta mig till jobbet. Fick verkligen tänka på att det kunde vara halt eftersom sommardäcken sitter på sedan någon vecka tillbaka.

Personligen tycker jag nog myndigheterna ska tänka om gällande regler för när vinterdäcken ska av till nästa år. Jag som jobbar ute på landet och är väldigt beroende av min bil vill inte behöva känna en rädsla för att ta mig till jobbet på grund av att lagar om att jag INTE får ha mina vinterdäck på bilen.. Ja ja nog om detta tråkiga ämne till nåt roligare...

Sitter just nu på terminalen i Nynäshamn och väntar på att färjan ska avgå mot Gotland och Visby. Där min fina vän Helena kommer stå och vänta på mig när jag kommer fram lite efter midnatt, sedan ska vi ha en riktig tjejhelg med allt vad det innebär. Ska även hinnas med att bakas en massa till hennes Café, bara att fylla frysarna tills alla sommargäster kommer invadera de i sommar och se till att de varje dag kan njuta av ett fullsatt café och att det lilla pensionatet utnyttjas till max...=)

Nu börjar alldeles strax ombordstigningen så jag ska packa ner laptopen och koncentrera mig på att hitta rätt stol som jag ska spendera de nästkommande timmarna på!!

Kram till er och håll tummarna för att vi får se solen imorgon och kan njuta av ännu en härlig vårhelg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar